MASZ PYTANIA?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Zarządzanie wymaganiami w praktyce
Warsztat dla Analityków
Warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z procesem zarządzania wymaganiami, narzędziami i technikami stosowanymi w tej dziedzinie, a także zrozumienie roli zarządzania wymaganiami w kontekście projektów prowadzonych w sposób klasyczny jak i zwinny.
Cele warsztatu
- Proces zarządzania wymaganiami:
Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować, analizować, dokumentować, walidować i zarządzać zmianami wymagań. - Tajemnicza elicytacja wymagań:
Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie różnych technik elicytacji wymagań, takich jak wywiady, warsztaty, obserwacje, ankiety i inne. Nauczą się formułować wizję systemu, tworzyć user stories oraz pracować z epikami. Będą biegle posługiwać się kryteriami akceptacji. - Narzędzia do zarządzania wymaganiami:
Uczestnicy nauczą się korzystać z różnych narzędzi używanych do zarządzania wymaganiami, w tym narzędzi do modelowania, tworzenia makiet, śledzenia i dokumentowania wymagań. - Analiza przypadków i praktyka:
Uczestnicy będą mieli okazję do praktycznego zastosowania poznanych technik i narzędzi na rzeczywistych przypadkach, także trudnych i nieoczywistych, jednak powszechnie spotykanych w środowisku projektowym. - Komunikacja i współpraca:
Podczas warsztatu uczestnicy zdobędą umiejętności prowadzenia komunikacji w procesie kształtowania wymagań oraz nauczą się ustawiać optymalną pracę zespołu. - Priorytetyzacja wymagań:
Uczestnicy zapoznają się z powszechnie stosowanymi technikami priorytetyzacji wymagań oraz z typowymi wyzwaniami tego procesu. Poznają także nierozerwalny związek pomiędzy jakością wymagań a priorytetyzacją. - Zarządzanie wymaganiami w kontekście projektów:
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat znaczenia procesu zarządzania wymaganiami dla sukcesu projektu, oraz spokojnej i wydajnej pracy zespołu. - Trudne i nieoczywiste przypadki:
Uczestnicy omówią i zbadają komplikacje, jakie mogą pojawić się w procesie kształtowania wymagań oraz poznają metody ich rozwiązywania. Uczestnicy poznają też antywzorce powszechnie spotykane w projektach i dowiedzą się jak je identyfikować i eliminować.
Czas trwania:
Warsztat trwa 3 dni, przy czym w terminach otwartych dni te są rozdzielone pomiędzy kolejne tygodnie, np. trzy kolejne piątki.
Dla grup zamkniętych organizujemy warsztat w formie czasowej uzgodnionej z klientem.
Dla kogo?
Warsztat jest przeznaczony dla osób pracujących w obszarze zarządzania projektami, analizy biznesowej i technicznej, jakości oprogramowania, a także dla wszystkich zainteresowanych tematem zarządzania wymaganiami.
Zalecamy aby Uczestnicy mieli choćby wstępne przygotowanie merytoryczne z zarządzania projektami lub doświadczenie przynajmniej 2 lat pracy w projektach.
Szczegóły szkolenia
Zacznijmy od początku
- Wizja systemu
- Analiza interesariuszy i korzyści
- Formułowanie celów projektu
- Proces zarządzania wymaganiami: identyfikacja, analiza, dokumentacja, walidacja i zarządzanie zmianami wymagań
- Wymagania, analiza i wartość w projekcie
Teoria i techniki
- Rola analityka w projekcie klasycznym i w zwinnym
- Elicytacja wymagań: wywiady, warsztaty, obserwacje, ankiety i inne
- Definiowanie wymagań wysokiego poziomu
- Klasyczne i zwinne sposoby zapisu wymagań
- Techniki nadawania priorytetów dla wymagań, ryzyk i testów
- Warsztaty facylitowane czyli techniki pracy grupowej
- Narzędzia do zarządzania wymaganiami: modelowanie, tworzenie makiet, śledzenie i dokumentowanie wymagań
Warsztaty
- Spotkanie inicjujące projekt („kick-off”)
- Spotkania w trakcie projektu i ich rola dla procesu analizy wymagań
- Warsztat analizy ryzyka w projekcie budowy systemu IT
- Formułowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych
- Identyfikowanie wymagań wobec produktu i wobec procesu
- Formułowanie kryteriów jakości i uzgodnienie „definition of done”
- Analiza przypadków i praktyka: praktyczne zastosowanie technik i narzędzi na rzeczywistych przypadkach
Komunikacja i współpraca
- Przygotowanie i prowadzenie wywiadów
- Doprecyzowywanie wymagań
- Prototypy, modele i inne narzędzia analizy wymagań
- Przykłady modeli procesów (BPMN) i struktury systemu (UML)
- Prowadzenie komunikacji w procesie kształtowania wymagań i optymalizacja pracy zespołu
Dobre praktyki
- Skład typowej specyfikacji wymagań
- Kryteria oceny jakości specyfikacji wymagań
- Dekodujemy: DDD, FDD, TDD, BDD
- Techniki szacowania kosztu wytworzenia systemu IT w kontekście wymagań
- Nadawanie priorytetów: techniki priorytetyzacji wymagań i związane z tym wyzwania
Sposoby na dobre i na złe czasy
- Techniki rozwiązywania konfliktów dotyczących wymagań
- Proces obsługi zmian w projekcie
- Formułowanie i uzgadnianie procedur obsługi zmian, ryzyk i błędów
- Zarządzanie wymaganiami w kontekście projektów: znaczenie procesu zarządzania wymaganiami dla sukcesu projektu
- Trudne i nieoczywiste przypadki: omówienie komplikacji w procesie kształtowania wymagań i metody ich rozwiązywania
Co dalej
- Sposoby dalszego rozwijania cech i umiejętności analitycznych
- Antywzorce powszechnie spotykane w projektach
ZAREZERWUJ / KUP
Zarządzanie wymaganiami w praktyce
0,00 zł – 4999,00 zł
Wybierz wariant:
In Stock
POTRZEBNE SZKOLENIE DLA GRUPY Z TWOJEJ ORGANIZACJI?
SPECJALNE ŻYCZENIA?
DEDYKOWANY ZAKRES?
PRZEKAŻ NAM CZEGO POSZUKUJESZ
CHĘTNIE ZŁOŻYMY OFERTĘ
Dla szkoleń stacjonarnych – w cenie są już ujęte drukowane materiały szkoleniowe oraz catering podczas szkolenia.
Szkolenia ONLINE zakładają przekazanie uczestnikom materiałów szkoleniowych w postaci elektronicznej.
Jeżeli zdecydujesz się na szkolenie bez wskazanego terminu realizacji, wprowadzimy Cię na listę oczekujących i będziemy się kontaktować z propozycją terminu szkolenia.