Konferencja Wdrażanie biur projektów, programów i portfeli z uwzględnieniem potrzeb organizacji
GDZIE
KIEDY
PRELEGENT
TEMAT
Celem konferencji było zapoznanie uczestników z następującą problematyką tworzenia i wdrażania biur portfeli, programów i projektów:
- „P3O® – Biura portfeli, programów i projektów” – na tle innych metod i praktyk popularyzowanych przez APMG
- Prezentacja podręcznika P3O jako opisu dobrych praktyk zarządzania
- Trzy główne obszary funkcji P3O – planowanie, realizacja projektów oraz centrum doskonałości
- Narzędzia informatyczne dla biur projektów, programówi i portfeli
- Przykłady rozwiązań i wdrożeń
- Szkolenia oraz system certyfikacji kompetencji w obszarze P3O
Konferencja była skierowana do:
- Członków zarządów i kierownictw dużych i średnich organizacji gospodarczych realizujących wiele projektów
- Kierowników organów administracji państwowej i samorządowej odpowiedzialnych za realizację projektów
- Osób odpowiedzialnych za kształtowanie kultury zarządzania projektami, programami i portfelami projektów w przedsiębiorstwach i administracji
- Osób zarządzających i kierujących programami i dużymi projektami.
Pośród uczestników konferencji zostały rozlosowane dwie licencje na program P2ware Planner Premium 2011 oraz szkolenie akredytowane dla dwóch osób na poziomie Foundation – PRINCE2®, MSP®, MoP™ lub P3O® (do wyboru).
P2ware Sp. z o.o.
P2ware Sp. z o.o. – Spółka powstała w 2004 roku, jest producentem oprogramowania P2ware Planner Suite do zarządzania projektami, programami i portfelami projektów, przeznaczonego dla firm i organizacji różnej wielkości, działających w gospodarce i administracji.
Oprogramowanie to może być użyte do zarządzania pojedynczymi projektami oraz do tworzenia rozległych systemów zintegrowanych z innymi systemami informatycznymi, dostosowanych do przyjętej w organizacji dowolnej metodyki lub standardu zarządzania projektami (tj. PRINCE2®, PMBOK® itp.).
W konkursach organizowanych przez Microsoft® programy P2ware uzyskały szereg nagród i wyróżnień, tj. „Aplikacja roku” czy „Najbardziej innowacyjne rozwiązanie IT”, a jej klientami są przedsiębiorstwa produkcyjne, banki, urzędy administracji państwowej i lokalnej oraz uniwersytety i firmy szkoleniowe w Polsce, Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Danii i innych krajach.
Prezes zarządu P2ware – dr inż. Wiesław Kosieradzki – od 10 lat uczestniczy w rozwoju i popularyzuje metodyczne zarządzanie projektami. Z ramienia APMG pełni rolę „PRINCE2 Polish Language Owner”.
OMEC
OMEC tworzy grupa doświadczonych trenerów, coachów i konsultantów, specjalizujących się w zagadnieniach zarządzania przedsiębiorstwami, a w szczególności przedsięwzięciami projektowymi.
Naszą misją jest świadczyć najwyższej jakości usługi edukacyjne i doradcze firmom z sektora prywatnego, administracji publicznej i samodzielnym kierownikom projektów. Celem tych działań jest poprawa kultury organizacyjnej w tych jednostkach, co wprost przekłada się na efektywność pracy i jakość uzyskiwanych rezultatów.
Czerpiemy z uznanych metodyk i standardów zarządzania, m.in. metodyki zarządzania projektami PRINCE2®, standardu Project Management Institute (PMI®) oraz wytycznych kompetencji IPMA. Nie są nam też obce zagadnienia zarządzania programami, ryzykiem i jakością, a także zarządzania usługami IT.
Nasi trenerzy i konsultanci są praktykami. Przygotowując szkolenia i opinie bazują na swoim doświadczeniu wyniesionym z prawdziwych projektów, zarówno biznesowych jak i technologicznych.
Wiceprezes zarządu OMEC – Krzysztof Małus – pełni w APMG rolę „P3O Polish Language Owner”.