Konsultacje online

Dowiedz się
więcej!

Opis szkolenia

Szkolenie uczy zastosowania podstawowych technik i narzędzi opisywanych przez PMBOK® Guide, niezbędnych przy realizacji codziennych zadań kierownika projektu. Stanowią one uniwersalny zestaw mający zastosowanie do większości projektów, a dotyczący planowania, harmonogramowania, zarządzania komunikacją i ryzykiem w projektach oraz monitorowania postępów projektu.


Cel szkolenia

Nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi technikami i narzędziami opisanymi w PMBOK® Guide oraz wstępne poznanie wszystkich obszarów zarządzania projektem. Treści przekazywane na szkoleniu stanowią świetną podstawę do:

  • samodzielnego zarządzania projektami,
  • dalszej edukacji w zakresie zarządzania projektami.


Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pełniących role: kierownika projektów, asystenta kierownika projektu, kierownika zespołu wykonawczego w projekcie lub dla osób przygotowujących się do pracy w takich rolach.


Wymagania wobec słuchaczy

Chęć zdobywania wiedzy :-)
Znajomość specyfiki pracy w projekcie będzie bardzo pomocna.


Czas trwania

2 dni


Uwagi

brak


Konspekt:

  • Wprowadzenie
    • Rodzaje działalności w organizacji,
    • Działalność operacyjna i zmiany,
    • Portfele zmian.
  • Zarządzanie projektem
    • Czym jest projekt?
    • Na czym polega zarządzanie projektem?
    • Dlaczego jest potrzebne?
    • Zarządzanie projektami, programami i portfelami projektów.
  • Cykl życia produktu i cykl życia projektu
    • Czym jest produkt?
    • Projekt a produkt,
    • Etapy projektu.
       
  • Otoczenie projektu i jego wpływ na projekt,
    • Interesariusze - techniki analizy interesariuszy,
    • Kultura organizacji,
    • Struktura organizacji,
    • Procedury,
    • Bazy wiedzy.
       
  • Struktura organizacyjna projektu
    • Role w zespole projektowym,
    • Odpowiedzialność.
       
  • Umiejętności interpersonalne
    • Cechy dobrego kierownika projektu,
    • Przywództwo,
    • Motywowanie,
    • Komunikacja,
    • Budowanie zespołu.
        
  • Główne działania w zarządzaniu projektem - przegląd
    • Rozpoczęcie projektu,
    • Planowanie,
    • Kierowanie realizacją zadań,
    • Monitorowanie i kontrola prac,
    • Zamykanie projektu.
       
  • Rozpoczynamy projekt
    • Definiowanie celów projektu (metoda SMART),
    • Analiza interesariuszy,
    • Uruchamianie projektu - tworzenie Karty Projektu.
       
  • Budżet projektu
    • Elementy składowe budżetu,
    • Metody szacowania,
    • Wskaźniki finansowe,
    • Monitorowanie budżetu projektu.
       
  • Planowanie zakresu projektu
    • Opisy produktów,
    • Tworzenie Struktury Podziału Pracy (WBS).
       
  • Planowanie czasu i kosztów projektu
    • Określanie kolejności działań,
    • Szacowanie czasu i kosztu (w tym metoda PERT),
    • Opracowywanie harmonogramu (Metoda ścieżki krytycznej, diagramy Gantta),
    • Optymalizacja harmonogramu,
    • Bilansowanie zasobów.
       
  • Zarządzanie ryzykiem
    • Role i odpowiedzialności,
    • Identyfikowanie ryzyk (Diagram Ishikawy, analiza SWOT),
    • Analiza ryzyka jakościowa i ilościowa (Macierz prawdopodobieństwa i skutków ryzyk),
    • Rejestr ryzyk,
    • Możliwe reakcje na ryzyka.
       
  • Realizacja i kontrola projektu
    • Raportowanie postępów,
    • Monitorowanie i kontrola prac w projekcie,
    • Metoda wartości wypracowanej (Earned Value),
    • Analiza trendu kamieni milowych.
       
  • Zamykanie projektu
    • Akceptacja klienta,
    • Przekazanie końcowego wyrobu, usługi lub rezultatu,
    • Przeglądy poprojektowe.
       
  • Lessons Learned – podsumowanie zdobytej wiedzy.


Kursy uzupełniające

Gra symulacyjna Kinshasa
Planowanie, harmonogramowanie i monitorowanie postępów projektu
Zarządzanie ryzykiem w projekcie 


Zgłoszenia

Przejdź do terminarza szkoleń otwartych.

Polecamy również kontakt z naszym działem handlowym.



T. (+48) 801 55 66 32
F: (+48) 22 207 25 14
E: info@omec.pl

ul. Zeusa 41
01-497 Warszawa

ZNAJDŹ NAS:

Oddział w Krakowie
ul. Św. Filipa 23/1
31-150 Kraków

Oddział we Wrocławiu
ul. Św. Józefa 1-3
50-329 Wrocław

JESTEŚMY NA:

Oferujemy szkolenia akredytowane i egzaminy z zakresu metodyk zarządzania projektami, programami i portfelem, a także zarządzania ryzykiem i uslugami IT. Nasze szkolenia PRINCE2®, MSP®, P3O®, MoP®, M_o_R®, ITIL®, Agile Project Management i Agile Business Analysis są akredytowane przez APM Group Ltd. oraz Peoplecert.

Znaki handlowe:
PRINCE2®, ITIL®, MoP®, M_o_R®, P3O®, MSP®, PRINCE2 Agile® i AgileSHIFT® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do firmy Axelos Limited i używanym za jej zgodą - wszelkie prawa zastrzeżone. The Swirl logo™ jest znakiem handlowym Axelos Ltd. The APMG-International Agile Project Management and Swirl Device logo jest znakiem handlowym APM Group Ltd. The APMG-International Agile Business Analysis and Swirl Device logo jest znakiem handlowym APM Group Ltd. AgilePM, AgileBA, DSDM i Atern są zarejestrowanymi znakami handlowymi Agile Business Consortium Limited w Wielkiej Brytanii. 'PMI', 'PMP', 'CAPM', 'PMBOK' i logo PMI R.E.P. są zarejestrowanymi znakami handlowymi Project Management Institute, Inc. 'Apollo 13 - an ITSM case experience' jest znakiem handlowym Gaming Works B.V. TOGAF® jest zarejestrowanym znakiem handlowym The Open Group. COBIT® 5 jest zarejestrowanym znakiem handlowym ISACA w USA i innych państwach. OpenTRIM® jest zarejestrowanym znakiem handlowym OpenTrim AB. The Praxis Framework™ is a trademark of Praxis Framework Limited. The APMG International Praxis Framework and Swirl Device logo is a trademark of The APM Group Limited and Praxis Framework Ltd, used under permission of The APM Group Limited. All rights reserved