ITIL® Service Offerings & Agreements (SOA)



Opis szkolenia

Szkolenie ITIL® Service Offerings & Agreements jest jednym z modułów grupy Capability Stream. Może być traktowane jako szkolenie niezależne lub być jednym z etapów na drodze do uzyskania certyfikatu ITIL Expert. Pozwala uczestnikom szkolenia zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi oferowania i kontraktowania usług IT oraz zarządzania poziomem ich świadczenia. Integralną częścią szkolenia są ćwiczenia praktyczne. Szkolenie kończy się formalnym egzaminem ITIL Intermediate: Service Offerings & Agreements.Szkolenie jest akredytowane.


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom szkolenia posiadającym certyfikat ITIL® Foundation zdobycie praktycznych umiejętności miedzy innymi związanych z tworzeniem katalogu usług i umów SLA oraz zarządzania dostawcami.

Szkolenie pozwoli uczestnikom:

  • zrozumieć znaczenie dobrych praktyk zarządzania usługami,
  • ocenić, w jakich związkach z innymi procesami cyklu życia usług są procesy oferowania i kontraktowania usług,
  • na identyfikację działań, metod i funkcji stosowanych w każdym z procesów oferowania i kontraktowania usług,
  • zrozumieć, jak procesy, działania i funkcje oferowania i kontraktowania usług można wykorzystać do osiągnięcia doskonałości operacyjnej,
  • zapoznać się ze sposobami pomiaru i miarami związanymi z oferowaniem i kontraktowaniem usług,
  • zrozumieć wyzwania i ryzyka związane z technologią związaną z oferowaniem i kontraktowaniem usług i jej implementacją.


Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich zainteresowanych zgłębieniem wiedzy na temat najlepszych praktyk w zakresie poprawy zarządzania usługami oraz skutecznych metod doskonalenia procesów. Dotyczy to szczególnie specjalistów IT, którzy pracują w organizacjach, które przyjęły i dostosowały dobre praktyki ITIL i którzy przyczyniają się do poprawy jakości usług.

Szkolenie jest również przeznaczone dla pracowników operacyjnych zaangażowanych w realizację lub zarządzanie procesami zarządzania portfelem usług, zarządzania katalogiem usług, zarządzanie poziomem świadczenia usług, zarządzania popytem, zarządzania dostawcami, zarządzania finansowego dla usług IT oraz zarządzania relacjami z biznesem oraz dla wszystkich, którzy chcą skuteczniej realizować role związane z realizacją wymienionych procesów.


Wymagania wobec słuchaczy

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest posiadanie certyfikatu ITIL Foundation (w wersji V3 lub 2011) lub ITIL® V2 Foundation uzupełniony o certyfikat ITIL Foundation Bridge.

Udział w szkoleniu umożliwia również posiadanie certyfikatu ITIL Expert Certificate in IT Service Management (uzyskanego poprzez egzamin ITIL V3 Managers Bridge).


Czas trwania

5 dni


Uwagi

Egzamin testowy zawiera 8 złożonych pytań bazujących na scenariuszach. Za odpowiedź na każde pytanie można uzyskać 5, 3, 1 lub 0 punktów. Egzamin trwa 90 minut. Egzamin prowadzany jest w języku angielskim oraz podczas trwania egzaminu nie wolno korzystać z żadnych materiałów pomocniczych.

Dla osób zdających egzamin w języku innym niż ojczysty istnieje możliwość korzystania ze słownika i przedłużenia czasu trwania do 120 minut. Wynik pozytywny wymaga uzyskania co najmniej 70% wszystkich punktów (28 z 40 punktów).


Konspekt

--Dzień 1--

  • Wprowadzenie do szkolenia,
  • Przegląd Zarządzania Usługami,
  • Zarządzanie portfelem usług (Service Portfolio Management),
  • Zarządzanie katalogiem usług (Service Catalogue Management).

--Dzień 2--

  • Omówienie pracy domowej,
  • Zarządzanie katalogiem usług (Service Catalogue Management) - ćwiczenia,
  • Zarządzanie katalogiem usług (Service Catalogue Management) – kontynuacja,
  • Zarządzanie poziomem świadczenia usług (Service Level Management).

--Dzień 3--

  • Omówienie pracy domowej,
  • Zarządzanie poziomem świadczenia usług (Service Level Management) - kontynuacja,
  • Zarządzanie zapotrzebowaniem (Demand Management),
  • Zarządzanie dostawcami (Supplier Management).

--Dzień 4--

  • Omówienie pracy domowej,
  • Zarządzanie finansowe usługami IT (Financial Management),
  • Egzamin próbny.

--Dzień 5--

  • Omówienie pracy domowej,
  • Zarządzanie relacjami z biznesem (Business Relationship Manager),
  • Technologie i implementacja,
  • Przegląd i powtórzenie materiału,
  • Egzamin ITIL Intermediate: Service Offerings and Agreements.


Kursy poprzedzające

ITIL® Foundation




SKONTAKTUJ SIĘ:

T. (+48) 801 55 66 32
F: (+48) 22 207 25 14
E: info@omec.pl

ul. Zeusa 41
01-497 Warszawa

ZNAJDŹ NAS:

Oddział w Krakowie
ul. Św. Filipa 23/1
31-150 Kraków

Oddział we Wrocławiu
ul. Św. Józefa 1-3
50-329 Wrocław

JESTEŚMY NA:

Facebook

Twitter

Linkedln