– Ocena dojrzałości projektowej organizacji
– Analiza interesariuszy portfela projektów
– Rekomendacja zmian w procesach i narzędziach
– Sprawdzenie kondycji projektów
– Sprawdzenie zasadności uzasadnienia biznesowego dla projektów
– Ocena zakresu odpowiedzialności osób zajmujących się projektami
– Stworzenie rekomendacji działań
– Sposobu zarządzania zasobami współdzielonymi
– Struktury organizacyjnej PMO, czyli biura portfela projektów
– Zakresu zadań PMO – z uwzględnieniem aktualnych wyzwań oraz istniejących w organizacji dobrych praktyk
– Wskaźników pokazujących stan zaawansowania projektów i ich kondycję
– Drogi dojścia do stanu docelowego
– Opisanie procesów zarządzania portfelem projektów
– Opisanie procesów zarządzania projektami
– Określenie zadań zarządzających portfelem, zadań PMO i kierowników projektów
– Zaproponowanie struktury organizacyjnej i odpowiedzialności ról
– Określenie potrzebnych wskaźników, danych i informacji dotyczących projektów, które będą przetwarzane
– Stworzenie raportów i dashboardów dla każdej ze zidentyfikowanych ról
– Zaproponowanie i wdrożenie narzędzi wspomagających pracę kierowników projektów i działania PMO
– Rekrutacja specjalistów do PMO
– Rekrutacja kierowników projektów
– Dostarczenie specjalistów z zasobów OMEC
– Okresowe audyty portfela i PMO
– Doradztwo ad-hoc
– Dostarczenie specjalistów z zasobów OMEC